פרופיל חברה והיסטוריה

מי אנחנו

חברת קו נבון מדרגות היא החברה היצרנית המובילה בישראל למדרגות עשויות מתכת בשילובים שונים, חיפויי עץ ויבואנית סולמות מתקפלים.

“קו נבון” הוא המפעל הוותיק, המקצועי והמנוסה בישראל בתחום ייצור מדרגות מפלדה בשילוב עץ, אבן וזכוכית וכן סולמות מתקפלים לעליות גג (נשלפים מתקרה), וחלונות לעליית גג.

קו נבון נוסד בשנת 1978 (44 שנה) על ידי אילן נבון אשר הקים את העסק בעשר אצבעות והוביל  אותו במהלך השנים הארוכות שעברו לרמות הגבוהות של הייצור התעשייתי (הישראלי והבינלאומי).

המפעל נמצא באותה כתובת מיום הוייסדו והתמחה בעיצוב, תכנון ויצור דגמים רבים של מערכות מדרגות קלות בשילוב חזק ואיכותי של סוגי חומרים המיועדים למדרגות בלבד ומותאמות אישית לצרכים של כל הזמנה בנפרד. אין “סטנדרטי”, “רגיל”, “קבוע” בקו נבון.

הנסיון הרב שנצבר לאורך השנים והיכולות המוכרות היטב לאדריכלים, מעצבים ובונים בישראל – מעניקים בטחון עצום ללקוחות חדשים ותמורה אמיתי וצודקת לכספם.

המוניטין שיצא לקו נבון כיצרני מדרגות יפות -בהתאמה אישית לפנים הבית, לחנויות, עליות גג,  מדרגות חיצוניות, מדרגות לוליניות וכו’… השם הטוב שנוצר במהלך 44 שנות פעילות ויצירה  עקביים-זוכים לפירגון ולמילים טובות גם מהמתחרים האחרים בתחום שלאורך השנים רואים בהתקדמותו הרצופה של  המפעל המיוחד הזה- ומתפעלים לנוכח השגיו (המוכחים) שהכתירו את קו נבון כמכתיבי הקצב,  המחיר והעיצוב המודרני המתקדם בעולם.

מעצבי המוצר והפיתוח בקו נבון בה מתכננים בכל העת מערכות חדשות ועיצובים מקוריים למדרגות  מבטיחים להציב את החברה בבטחה בצמרת קובעי הסגנון העיצובי והאיכותי גם בעשור החמישי לקיומו של המפעל.

בקו נבון משלבים בין פלדה, עץ, אבן וזכוכית באומנות, התוצאה מהווה פסל עיצובי מרהיב ומדויק הזוכה לרמת גימור גבוהה וניבנה בהרבה תשומת לב, אהבה ונשמה.

ההיסטוריה של קו נבון 

חברת קו נבון מדרגות הוקמה על ידי אילן נבון בתאריך 30/07/1978.

אילן, בנם של עובדיה ושרה נבון ז”ל ממייסדי קיבוץ מלכיה בגליל, נולד במשק, שירת בנח”ל  המוצנח, ובהשכלתו הוא בוגר לימודי מתכת במגמת מכניקה מדוייקת, ריתוך ומבלטנות, בעל רקע טכני  עשיר ומוכח באוטומציה, פלסטיקה, עיבודי מתכת-עץ, עיצוב מוצרים ,צילום תעשייתי ושילובי  חומרים.

אילן הקים בראשית דרכו מסגרייה פשוטה ובסיסית בחצר בית הוריו בחולון (מיד עם שחרורו מצה”ל)  ועבד על הרצפה-בנה מעקות ומדרגות.

האופטימיות שהקרין, יכולותיו המקצועיות הגבוהות בשילוב בטחון בכישוריו, אומץ עסקי, עקביות  ויושר מול ספקים ולקוחות -שנתנו בו אמון- הובילו תוך זמן לא רב להקמת המפעל המיוחד והמושלם  הפועל בישראל בתחום המדרגות והמעקות .

בשנת 1981 ניבנה בחולון מבנה תעשייה ענק על ידי השותפים יודוביץ- ס.פ (ללו)- בהרי ושות-.  ברחוב האורגים 3 פינת המלאכה.(בחולון)

אילן נבון בנה את כל עבודות המדרגות והמסגרות בפרוייקט הגדול – וכחלק מהעסקה קיבל לידיו את  מבנה המפעל המשמש מאז ועד היום באותה כתובת את “קו נבון מדרגות”.

בשנת 1984 הצטרף עובדיה נבון (אביו של אילן) לבנו הבכור.
עובדיה נבון השתלב גם בארגון היצור וגם במכירות והיה אהוב ונערץ ע”י העובדים והלקוחות כאחד -שהעריכו  את יושרו, אמינותו וביטחונו במוצר המצוין שמכר. היה דמות ראויה לחיקוי, איש חכם שהתווה את  הדרך הנכונה-מקצועית וערכית -על פיה מנוהל העסק עשרות שנים.

קו נבון מדרגות (שבראשו עומד אילן נבון עם אותה אופטימיות ואנרגיה שאפיינו את תחילת דרכו ועם אותו חיוך מפורסם ואהבת אנשים שיוצרים מיידית אמון באיש ובמפעל חייו) -מעסיק עובדים וותיקים ומוכשרים בעלי מקצוע מהטובים שקיימים בישראל בתחום המדרגות, שותפים נאמנים  שעובדים עם אילן כבר עשרות שנים.

 

נזכור ולעולם לא נשכח את דוד כהן – יד ימינו של אילן נבון שהיה מנהל המפעל ונפטר בטרם עת. הקשר בין דוד לאילן היה המנוע של העסק.

פנינית (אדריכלית ראשית), מעיין (סמנכ"לית) , אלמוג (אדריכלות ועיצוב פנים ומכירות) וסתיו נבון (שיווק, פרסום ומכירות)- דור ההמשך של קו נבון. מתפעלות את הארגון יחד עם צוות מנצח של מעצבים אדריכלים ואנשי מכירות- כולם עברו ולמדו את כל שלבי הייצור ועיבוד המוצר.

אולם התצוגה של קו נבון במפעל הוקדש לזכרו של ארז נבון ז”ל שהיה אחיו הצעיר של אילן ועבד במפעל בשנים 1992-1994. ארז היה כשרון גדול ואישיות ענקית וכובשת ובזמנו המפעל הוכפל ושולש בעיקר עקב כישוריו, יכולותיו הטכניות, תרומתו המוכחת והאסטרטגית לקידום העסק.
שיתוף הפעולה בין האחים (שניהם בוגרי מגמת המכניקה והמתכת ב”אורט”)- תרם לעסק מבחינת: עיצוב המוצר, תכנון בהתאמה אישית וייצור במפעל שהביא לרמות בינלאומיות והתוו את הדרך הנכונה קדימה.

ארז נבון נהרג בתאונת אופנוע טרגית ביום שישי 10.6.1994, סמוך למפעל. בן 23 שנה היה במותו, והאסון שבר גם את עובדיה נבון -שלא התאושש מהאובדן עד יום מותו. צוואתם ממומשת ומקויימת עד היום ב”קו נבון מדרגות”- ע”י אילן ,בנותיו ואנשי הצוות והמפעל והיא למעשה הגשמת החזון:

"להיות מפעל המדרגות היעיל, המתקדם והיציב הקיים בישראל- הנותן פתרונות לכל תקציב, לכל דרישה עיצובית ובכל מקום בארץ- ללא פשרות, אפליות ואילתורים- ובלוח זמנים קצר."

ב-44 שנות פעילות “קו נבון” הותקנו בישראל מאות אלפי מערכות מדרגות שונות ומיוחדות לכל מטרה וצורך. המפעל מרכיב גם באירופה והתפתחותו נמצאת במגמת עלייה מתמדת וקבועה.
יש עבר מרשים, מסורת ארוכה ועתיד!